پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

؟

کلاژن چیست؟

کلاژن در سال های اخیر ، به عنوان یک مکمل غذایی و یا مواد تشکیل دهنده شامپوها و لوسیون های صورت و بدن محبوبیت پیدا کرده است. اما کلاژن چیست؟ کلاژن در واقع فراوان ترین پروتئین در بدن شما است و یکی از مهمترین عناصر سازنده استخوان ها ، پوست ، عضلات ، تاندون ها و رباط ها می باشد. کلاژن همچنین در بسیاری از قسمت های دیگر بدن از جمله رگ های خونی ، قرنیه و دندان یافت می شود.

همزمان با افزایش سن ، بدن شما کلاژن کم و با کیفیت پایین تری تولید می کند که باعث می شود به مرور زمان پوست شما استحکام ، سفتی و لطافت خود را از دست بدهد. همچنین غضروف های نیز با افزایش سن و از دست رفتن کلاژن ضعیف می شوند.

خوشبختانه امروزه چین و چروک های ایجاد شده در اثر افزایش سن و از دست دادن کلاژن را می توان از طریق راه هایی همچون تزریق بوتاکس و روش های زیبایی دیگر برطرف کرد. اگر می خواهید در مورد کلاژن و نقش آن در استحکام پوست بیشتر بدانید مرکز تزریق بوتاکس در اصفهان را دنبال کنید.

کلاژن چیست؟

کلاژن یک پروتئین سفت ، نامحلول و الیافی است که یک سوم پروتئین در بدن انسان را تشکیل می دهد. کلاژن در سراسر بدن، به ویژه در پوست ، استخوان ها و بافت های همبند وجود دارد. حداقل ۱۶ نوع مختلف کلاژن وجود دارد ، اما ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها به انواع ۱ ، ۲ و ۳ تعلق دارند. این انواع مختلف ساختارها و عملکردهای مختلفی دارند. کلاژن های موجود در بدن انسان قوی و انعطاف پذیر هستند.کلاژن نوع I شایع ترین نوع کلاژن در بدن است. اگر شما علاقه مند به حفظ سطح کلاژن در پوست ، مو یا ناخن خود هستید ، این نوع کلاژن است که باید برای افزایش آن تلاش کنید. البته کلاژن نوع I فقط ماده ای مربوط به زیبایی نیست. این کلاژن همچنین ماده اصلی تاندون ها ، اندام ها و استخوان ها را تشکیل می دهد.

تولید کلاژن با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض عواملی همچون سیگار کشیدن ، عدم تحرک ، رژیم غذایی نامناسب ، آلاینده های محیطی و نور UV ضعیف شده و کاهش می یابد. برای مثال ما در سن ۶۰ سالگی ، با کاهش قابل توجهی در تولید کلاژن طبیعی رو برو می شویم.

هنگامی که بدن کلاژن کمتری تولید می کند ، یکپارچگی ساختاری پوست کاهش می یابد و در نتیجه چین و چروک ها بر روی پوست ظاهر می شوند. بعید است لوسیون های آرایشی و بهداشتی حاوی کلاژن بتوانند سطح کلاژن از دست رفته پوست را به میزان مورد نیاز افزایش دهند. زیرا مولکول های کلاژن نسبتا بزرگ هستند و نمی توانند از طریق پوست به راحتی جذب شوند. به همین خاطر خیلی از افراد برای مقابله با افتادگی پوست که در اثر کاهش سطح کلاژن ایجاد می شود ؛ به دنبال راه هایی همچون تزریق انواع بوتاکس یا تزریق ژل هستند.

فواید کلاژن برای پوست چیست؟

کلاژن یکی از عناصر مهم ساختار پوست است زیرا ۷۰ درصد آن را تشکیل می دهد. درم ، که پایه و اساس پوست را ایجاد می کند ، از نزدیک در کشش و انعطاف پذیری پوست نقش دارد و منبع اصلی کلاژن در پوست است. کلاژن از چند جهت برای پوست مهم است. برای مثال وقتی نوبت به پیری پوست می رسد ، کلاژن آن را سفت ، چاق ، مرطوب و لطیف نگه می دارد. کلاژن به بافت پوست استحکام و قابلیت ارتجاعی می بخشد. با افزایش سن ، تولید کلاژن طبیعی بدن شروع به کاهش می کند که ممکن است منجر به ظهور خطوط ریز و افتادگی پوست شود.

چگونه کلاژن از دست رفته را جبران کنیم؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم ، داشتن ورزش کافی و گنجاندن غذاهای غنی از کلاژن ، مانند آبگوشت استخوان ، انواع توت ها ، مرکبات ، بادام هندی و ژلاتین ، در رژیم غذایی چند روش برای کمک به حفظ این پروتیئن مهم در بدن است. مکمل های رژیم غذایی حاوی کلاژن قابل هضم می تواند میزان مصرف کلاژن را افزایش داده و به شما در حمایت از اهداف سلامتی و زیبایی کمک کند. اما با این وجود غذاهای غنی از مواد مغذی نیز به اندازه کافی اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برای تولید طبیعی کلاژن به میزان زیاد را فراهم نمی کنند.

تزریق کلاژن می تواند خطوط پوستی را بهبود بخشیده و فرورفتگی های آن را پر کند. از فیلرها و مواد پرکننده حاوی کلاژن می توان به صورت زیبایی برای از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت استفاده کرد. همچنین در شرایط خاصی می توان جای زخم ها را نیز بهبود بخشید. لطفا برای دریافت نوبت جهت مشاوره در خصوص تزریق کلاژن و تزریق بوتاکس در اصفهان با مطب دکتر ایمان مومنی تماس بگیرید.

تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست

تزریق کلاژن بافت پوست شما را بهتر می کند و در نتیجه شما را جوان و زیبا‌تر نشان می دهد. علاوه بر این خانم ‌هایی که دارای لب‌ های نازک هستند و می خواهند ظاهر لب های خود را برجسته و پرتر نمایند می توانید از این تزریق و تزریق ژل لب برای زیباتر شدن لب های خود استفاده نمایند.

کلاژن می تواند حجم های نسبتاً سطحی را پر کند. اما شکاف های گسترده تر معمولاً با موادی مانند چربی ، سیلیکون یا ایمپلنت پر می شود. کلاژن همچنین با جذب سلول های پوستی جدید به محل زخم می تواند به بهبود زخم کمک کند. این ویژگی بستری را برای رشد بافت های جدید پوستی فراهم می کند.

متخصص تزریق بوتاکس در اصفهان بر اساس نوع پوست شما و نیازتان از انواع مختلف تزریق کلاژن حیوانی تا انسانی استفاده می نماید. قبل از تزریق کلاژن حیوانی ، برای جلوگیری از تشدید حساسیت ، باید آزمایشات پوستی توسط پزشک انجام شود. همچنین فراموش نکنید برای جلوگیری از هر گونه عوارض یا عفونت پوستی ، تزریق کلاژن ، بوتاکس و ژل لب باید حتما زیر نظر یک پزشک متخصص پوست انجام گیرد. (برای دریافت نوبت جهت مشاوره در خصوص تزریق بوتاکس در اصفهان یا تزریق ژل لب در اصفهان با مطب دکتر ایمان مومنی تماس بگیرید.)

 

 



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: